fröigare granola med choklad

Recept:
 
3/4 dl äppeljuice
1 msk honung
2 dl havregryn
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 1/2 dl solroskärnor
2 nävar hasselnötter
3 rutor choklad 86% (använder mig av marabou premium)
 
Sätt ugnen på 175 grader. Börja med att blanda äppeljuicen och honungen (jag brukar blanda med en gaffel). Sen i med havregryn, linfrön, sesamfrön och solroskärnor och blanda fort ihop, det ska gärna va lite klumpigt. Sen i med hasselnötterna. Häll ut alltihopa på en plåt med bakplåtspapper och kör in i ugnen, ställ på 17 minuter och titta till den några gånger och rör runt lite så det slipper bli bränt i kanterna. Jag brukar låta plåten stå kvar 1 minut i ugnen efter jag stängt av den för lite eftervärme. Låt sen granolan svalna innan du strör på hackad choklad, annars smälter den och blir kladdig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0