halloween-bakelser

Recept (ca 12 st):
 
2 ägg
2 msk sötning
1/2 dl kokosolja
2 msk kakao
1 dl kvarg
2 msk honung
1 1/2 dl hasselnötsmjöl
1 krm salt
1 tsk bakpulver
Topping: grädde, karamellfärg, naturgodis
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ägg och sötning pösigt. Börja sen med alla fuktiga ingredienser och avsluta med alla torra. Fyll muffinsformarna till 1/3 ungefär (tänker så att grädden får plats). In i ugnen med dom i 12 min. Under tiden kan du vispa grädden, jag hade svart karamellfärg i. Hällde grädden i en plastpåse och klippte hål i ena hörnet så jag kunde spritsa. Sen toppade jag med mandlar doppade i apelsinchoklad och naturlakrits (från naturgodiset).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0