cupcakes / muffins

Recept (ca 8 st):
 
1 ägg
1/2 dl sötning
1 msk honung
1 1/2 msk kokosolja
1 msk kvarg
1/2 dl mjölk
1 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1/2 dl hallon
 
Toppingen:
1 banan 
1 msk jordnötssmör
1 msk kakao
 
Sätt ugnen på 200 grader. Börja med alla torra ingredienser och ha sen i resten, hallonen sist. Det blir en ganska torr smet, men den ska va så. Sätt ut muffinsformar på en plåt, klicka ut smet i ungefär hälften av varje muffinsform. Sätt in plåten i 15 minuter. Under tiden kan du göra toppingen. Mosa bananen innan du vispar ihop allt med en elvisp. När jag ska ha på toppingen så väntar jag alltid tills muffinsarna svalnat, häller toppingen i en platspåse som jag sen klipper upp ett hörn på så att jag kan spritsa ut det. Sen är det även fint att toppa med lite hallonsmulor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0