svar om frukost / mellis

Macka med keso (jordgubbskeso är min favvo) och frukt.
 
Bananpankakor. Jag mosar 1 banan och blandar med två ägg, steker sen i kokosolja och det blir ca 3 pankakor. Sen toppar jag gärna med frukt och bär, chokladsåsen gjorde jag av 1/2 dl sötning, 1/2 dl kakao och 1/2 dl vatten i en kastrull och vispa ihop på mellanvärme. 
 
Fil med granola och russin, juice till det.
 
Äggröra. Till en person har jag två ägg, en skvätt mjölk och det steker jag på mellanvärme i kokosolja och rör runt i hela tiden. Salt och peppar är nästan ett måste! 
 
Frukt i alla dess former, går att göra fruktsallad och smoothie på nästan vilka frukter som helst.
 
Kvarg med nötter, frön och bär. Jag blandrar alltid i en tesked sötning och lite vaniljpulver i min kvarg, för att få lite smak på den.
 
Lite tips på frukost! Jag brukar äta väldigt stora frukostar, så man kan mixa och matcha hur min vill med alla olika recept som finns. Te är något jag älskar till frukost, har jag nästan jämt.
Vad tyckte ni om bilderna idag då? Testade pappas nya objektiv, tyckte dom blev helt okej med tanke på att jag annars inte kan ta kort haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0